Konferencja Inclusive Gaming w Kolegium Jezusowym na University of Oxford
“Zamek Empatii” (“The Castle of Emphathy”)
Jest to grą interaktywna, która tworzy bajkową przestrzeń w której dzieci będą mogły odkrywać różnorodność i inkluzywność poprzez wspólną zabawę w dobrze znanym i lubianym przez nie medium. Wstępny etap obejmuje zaprojektowanie interakcji i zasad gry dla osób z niepełnosprawnością słuchu i wzroku. Dalszym celem projektu jest opracowanie dostępu dla szerokiego spektrum odmienności neurologicznych i sprawności fizycznych. Ma za zadanie umożliwienie dzieciom o różnych zdolnościach i neurotypach wczuwanie się w „innego” poprzez doświadczenia gry.
Eksperymentalna pilotażowa edycja ma na celu wykorzystanie mocy gier, żeby zaangażować dzieci i pomóc zmienić ich życie. Jako środowisko badawcze zostanie wykorzystany silnik gier Unreal Engine (wykorzystywany np. w grach „Assassin’s Creed Chronicles”, „Fortnite”, czy też w nowych częściach gry „Wiedźmin”).
Czego będzie dotyczyła fabuła?
Fabułę gry oparto na polskich baśniach dziejących się na średniowiecznym zamku. Taki zabieg umożliwi uzyskanie wspólnego mianownikach w różnych lokalizacjach gry i wersjach językowych. Inspiracją projektu jest książka „ABC empatii”, autorstwa Wiktora Czepczyńskiego, Żanety Kupczyk oraz Katarzyny Muzyki-Jacheć. Problem poruszany w każdym z rozdziałów książki, wstępnie został sprowadzony do średniowiecznych warunków. Tematy i postacie zostaną zaadaptowane z opowieści dziejących się w środowisku szkoły podstawowej do średniowiecznego baśniowego świata.