Projekt, poprzez edukację najmłodszych, ma za zadanie likwidację barier i stereotypów związanych z osobami z niepełnosprawnościami, a także zmianę myślenia i negatywnych postaw.
Założenia projektu
pokazanie świata, w którym wszystkie dzieci zasługują na takie samo traktowanie, bez względu na ich stan zdrowia wytłumaczenie językiem dziecka na czym polegają różne
niepełnosprawności i schorzenia oraz objaśnienie związanych z nimi różnic w codziennym funkcjonowaniu
uwrażliwienie dzieci na inny niż ich własny stan zdrowia
kształtowanie pozytywnych postaw wśród dzieci i ich rodziców
wsparcie metodyczne nauczycieli, wychowawców, opiekunów i wyposażenie ich w wartościowe materiały edukacyjne
wsparcie rodziców i opiekunów zaopatrując ich w narzędzie do rozmowy z dziećmi
nawiązanie długofalowej współpracy z organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami działających w obszarze niepełnosprawności
Wiktor Czepczyński o powstaniu ABC Empatii
Projekt składa się z książki „ABC empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami” napisanej przez Wiktora Czepczyńskiego, Żanetę Kupczyk i Katarzynę Muzykę-Jacheć. Książka jest kontynuacją przygód Zosi i Maksa znanych już dzieciom z „ABC ekonomii…”.
Bohaterowie, o rok starsi, jako pierwszoklasiści doświadczają niecodziennych sytuacji, z których wynoszą ważne życiowe lekcje. Poznają kolegów i koleżanki, mierzących się z niepełnosprawnościami i schorzeniami. Nowe relacje i doświadczenia uczą naszych młodych bohaterów empatii i tolerancji.
Dodatkowo w skład projektu wchodzi poradnik metodyczny dla nauczyciela, zawierający praktyczne wskazówki, propozycje zabaw grupowych, karty pracy ucznia czy językowy savoir vivre związany z danym schorzeniem. Wszystkie narzędzia zostały skonsultowane i przygotowane we współpracy z organizacjami społecznymi, specjalizującymi się w konkretnych niepełnosprawnościach czy schorzeniach (m.in. Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja AVALON, Fundacja Autyzm UP, Polski Związek Niewidomych).
Katarzyna Muzyka-Jacheć o projekcie ABC Empatii
Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się więcej o projekcie.