„Profilaktyka zdrowia psychicznego w placówkach oświaty – rola przestrzeni, inkluzji oraz edukacji emocjonalnej we wspieraniu uczniów”

Jak zadbać o zdrowie psychiczne uczniów w codziennej pracy szkoły? Co robić, by każde dziecko, niezależnie od swoich potrzeb i możliwości czuło się bezpieczne, akceptowane i wspierane? Jakie konkretne działania może podjąć nauczyciel, by budować odporność emocjonalną dzieci i rozwijać ich kompetencje społeczne? Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas szkoleń online „Edukacja włączająca i edukacja emocjonalna w profilaktyce zdrowia psychicznego dzieci”.

Co przygotowaliśmy?

  • zaprezentujemy konkretne narzędzia dydaktyczne, które można wykorzystać od zaraz w klasie,
  • porozmawiamy o roli inkluzji i edukacji emocjonalnej w profilaktyce problemów psychicznych,
  • pokażemy, jak tworzyć wspierającą przestrzeń edukacyjną – dla wszystkich dzieci, w tym tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

Kto poprowadzi spotkania?

Nie będą to kolejne „teoretyczne webinaria”. Będą to spotkania prowadzone przez praktyków, którzy wiedzą, jak wygląda dzisiejsza szkoła. I którzy potrafią zaproponować realne wsparcie oparte na doświadczeniu i sprawdzonych metodach.

  • Damian Kupczyk – psycholog, terapeuta, specjalista w zakresie edukacji włączającej, psychotraumatologii i zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
  • Irena Ranosz-Talarek – nauczycielka dyplomowana i terapeutka pedagogiczna z 35-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.

Do kogo skierowane są szkolenia?

Szkolenia przeznaczone jest wyłącznie dla osób należących do grupy docelowej, tj.:

  • dyrektorów szkół i przedszkoli,
  • nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
  • pedagogów, psychologów, terapeutów oraz specjalistów pracujących w placówkach edukacyjnych.

Uczestnictwo osób spoza tej grupy nie będzie możliwe.

Jak dokonać zgłoszenia?

Zgłoszenia zbieramy poprzez formularz pod tym linkiem.

Przed zgłoszeniem prosimy o zapoznanie się z dokumentami: