Projekt ma na celu nauka rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji, co przyczynia się do rozwoju empatii, budowania zdrowych relacji i wzmacniania umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Założenia projektu
program pomaga dzieciom w lepszym funkcjonowaniu w grupie, rozwijając ich empatię, umiejętności społeczne i zdolność radzenia sobie w trudnych sytuacjach
program wykorzystuje elementy socjoterapii, psychodramy, arteterapii i ruchu, aby skutecznie uczyć dzieci rozpoznawania i regulowania emocji
wsparcie pedagogów, umożliwiając im skuteczne wdrażanie programu i pracę z dziećmi w zakresie edukacji emocjonalnej
wykorzystuje elementy socjoterapii, psychodramy, arteterapii i ruchu
Artur Czepczyński o celach projektu ABC Emocji
Projekt składa się z książki „ABC empatii, bo wszyscy jesteśmy tacy sami” napisanej przez Wiktora Czepczyńskiego, Żanetę Kupczyk i Katarzynę Muzykę-Jacheć. Książka jest kontynuacją przygód Zosi i Maksa znanych już dzieciom z „ABC ekonomii…”.
Bohaterowie, o rok starsi, jako pierwszoklasiści doświadczają niecodziennych sytuacji, z których wynoszą ważne życiowe lekcje. Poznają kolegów i koleżanki, mierzących się z niepełnosprawnościami i schorzeniami. Nowe relacje i doświadczenia uczą naszych młodych bohaterów empatii i tolerancji.
Dodatkowo w skład projektu wchodzi poradnik metodyczny dla nauczyciela, zawierający praktyczne wskazówki, propozycje zabaw grupowych, karty pracy ucznia czy językowy savoir vivre związany z danym schorzeniem. Wszystkie narzędzia zostały skonsultowane i przygotowane we współpracy z organizacjami społecznymi, specjalizującymi się w konkretnych niepełnosprawnościach czy schorzeniach (m.in. Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja AVALON, Fundacja Autyzm UP, Polski Związek Niewidomych).
Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się więcej o projekcie.